Jak napisać dobry opis wydarzenia? Nie zapomnij o tych 5 rzeczach!

Avatar
Konrad Łabno
10 grudnia, 2019

Organizujesz wydarzenie i chcesz przyciągnąć do niego jak najwięcej uczestników? Dowiedz się jak napisać opis wydarzenia! To pierwszy krok, by zwiększyć sprzedaż biletów. Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę.

Kim jest Twoja grupa docelowa?

Nim zaczniesz pisać, zrób małe ćwiczenie. Zastanów się, z jakich osób składa się Twoja grupa docelowa. Do kogo chcesz dotrzeć ze swoim wydarzeniem?

Nie ograniczaj się tylko do ogólnych informacji demograficznych, a raczej pomyśl, czego pragną Ci ludzie? Jakie są ich problemy? Co pozytywnego Twoje wydarzenie może wnieść do ich życia?

Zrób sobie notatki dotyczące grupy docelowej. Dzięki nim bez problemu skonstruujesz opis wydarzenia, który od razu zachęci do zakupu biletów! Dopiero po tym etapie przejdź do pisania!

Tytuł

To pierwsze, co przeczyta odbiorca. Zadbaj o to, by tytuł sugerował tematykę wydarzenia, jak i korzyści, jakie wiążą się z uczestnictwem. Dzięki temu, zmobilizujesz odbiorców do zaangażowania, a także wskażesz im, dlaczego warto bliżej zainteresować się akurat tym wydarzeniem.

Call to action (zachęta do działania)

zapisz się na wydarzenie …
dowiedz się o …
zdobądź wiedzę…

Korzyść
… zapisz się na wydarzenie i zacznij żyć zdrowo!
… dowiedz się o nieruchomościach i zarabiaj w deweloperce
… zdobądź wiedzę o produktywności i pracuj mniej.

Gdzie, kiedy i za ile

Najważniejsze informacje o wydarzeniu zamieść na początku ogłoszenia. Napisz, gdzie się ono odbędzie, kiedy będzie to miało miejsce i ile będzie kosztował bilet. Nie zapomnij wspomnieć także o formie wydarzenia — czy będzie to wykład, szkolenie, czy może coś innego?

Kiedy — data i godzina?

Gdzie — miejsce, jak dojechać?

Ile — cena biletu

Inne — jaki to typ wydarzenia? Czego można się spodziewać?

W ten prosty sposób oszczędzisz czas czytelnika. Szybko sprawdzi on, że dana lokalizacja, jak i data go interesują. Jeśli tak, to przejdzie do dalszej części tekstu. Jeśli nie, to nie straci czasu na szukanie interesujących go informacji.

Korzyści

Napisz, dlaczego warto wziąć udział w wydarzeniu. Tworząc ten opis, miej przed oczami swoją grupę docelową. By to sobie ułatwić, możesz rozpisać przykładową osobę i do niej kierować tekst.

Przykładowy odbiorca:

Imię:

Wiek:

Zainteresowania:

Potrzeby:

Problemy:

Zupełnie inne potrzeby będą miały osoby nastoletnie, jak i te, które kończą aktualnie 50 lat. Nie bez powodu tak ważne jest skupienie się na korzyściach, ale dla tej grupy, do której kierujesz swoje wydarzenie.

Im bardziej poznasz swoją grupę docelową, tym Twój komunikat będzie trafniejszy. W rezultacie zainteresujesz więcej osób i zachęcisz je do kupna biletów!

Ty i Twoja misja

Zazwyczaj na koniec opisu wydarzenia pojawia się informacja o prowadzącym. Wyróżnij się!

Na początku umieść 2-3 zdania dotyczące Twojej misji. Dlaczego zajmujesz się właśnie tym? Czego chcesz nauczyć innych? Skonstruuj swoją misję, która ułatwi Ci nie tylko pisanie opisów wydarzeń, ale i krótkie przedstawianie się w social media, czy np. na branżowych spotkaniach.

Dopiero po opisie misji, zamieść najważniejsze informacje, które potwierdzają to, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Wybierz tylko kilka i rozwiń je. Opowiedz o tym więcej czytelnikowi, zamiast wymieniać kolejne certyfikaty i tytuły po przecinku.

Jak napisać opis wydarzenia? Teraz to proste!

Gotowe! Za Tobą pięć kroków, dzięki którym napiszesz świetny opis swojego wydarzenia. Testuj te rozwiązania, modyfikuj, aż wypracujesz własny schemat opisu, który sprawdzi Ci się najlepiej. Powodzenia!